Kategorie
Perfumy

Acqua di Gio pour Homme Giorgio Armani- Gwiazda wszech czasów

Acqua di Gio pour Homme Giorgio Armani
Większość ludzi, którzy wchodzili w dorosłość w latach 90., kiedy ten zapach został wprowadzony na rynek, wymieni inne rzeczy z epoki jako to, co bardziej wyczuwali w powietrzu na facetach. Prawdziwa magia kryjąca się za pozornie nieograniczoną popularnością Acqua di Gio pour Homme Giorgio Armani jest częściowo spowodowana tym, że późno rozkwitła na półkach. Kiedy woda toaletowa po raz pierwszy pojawiła się w sprzedaży, jedynym męskim zapachem marki był ponad dekadę starszy Eau pour Homme. To było męczące ćwiczenie w cytrusowo-szyprowym rzemiośle, które przemawiało tylko do starszych mężczyzn jeżdżących BMW, a nie do rodzaju młodszego rynku luksusu, na który włoski dom kierował swoje sklepy w centrach handlowych. Giorgio Armani Acqua di Gio wraz z damskim odpowiednikiem wydanym rok wcześniej, miał rozwiązać ten problem, reprezentując powolny cykl rozwojowy, który łączył nowatorskie aromachemikalia tamtych czasów z modną estetyką (tj. gatunkiem wodnym). Następnie rzucał dobrze zbudowane ciała z reklam telewizyjnych, by skonfrontować je z brzydalami paradującymi na plaży, tak jak robili to Calvin Klein i Davidoff dla swoich definiujących erę świeżych zapachów. Powiedziałbym, że to połączenie znanych trendów i nowatorskich materiałów z doświadczonymi perfumiarzami i ociekającym seksapilem opłaciło się w długiej grze. Jednak na krótką metę Acqua di Gio pour Homme nie było wielkim hitem, a to sprowadza się głównie do zwykłej wyłączności detalicznej Armaniego. Przeciętny mężczyzna mógł wślizgnąć się do dużego sprzedawcy i kupić konkurencyjną butelkę Curve for Men od Liz Claiborne. Wspomniane wyżej perfumy są przeciwieństwem Acqua di Gio, grając krótkoterminowo, będąc dostępnym wszędzie w momencie premiery i mającym więcej nowatorskich reklam, ale kosztem reputacji marki.
Acqua di Gio pour Homme Giorgio Armani
W zależności od tego, którą stronę w sieci przeglądasz, znajdziesz jednego z dwóch perfumiarzy powiązanych z tym zapachem, ale dużo częściej wymienia się Alberto Morillasa jako człowieka, który dokonał tego czynu. Prawda jest taka, że obaj perfumiarze pracowali razem nad formułą tej esencji i powiedzieli to samo w wywiadach. Drugim i znacznie rzadziej cytowanym nosem jest Jacques Cavallier-Belletrud (Ne Cavallier), którego Armani sprowadził właśnie ze względu na jego niedawną współpracę nad Pasha de Cartier i L’Eau d’Issey pour Homme Issey Miyake. Naprawdę, jego umiejętności przy wydobywaniu wytrawnych ozonowych akordów cytrusowych są tym, czego chciał Armani, podczas gdy Morillas właśnie skończył produkcję Tommy by Tommy Hilfiger dla działu Lauder’s Aramis w imieniu Hilfigera, a także niezwykle udany CK One Calvin Klein z Harrym Freemontem. Armani w tym przypadku chciał opanowania przez Morillasa nowoczesnej aromachemii i jego nosa do przyciągania mas. Razem, ta dwójka w zasadzie zmiażdżyła najlepsze kawałki L’Eau d’Issey pour Homme i CK One, nadając całemu ozonowemu kwiatowo-piżmowemu potworowi, który stworzyli, wodną glazurę, aby uzasadnić brief i marketing. W otwarciu Armani Acqua di Gio pour Homme dostajesz ozonową świeżość i włoskie cytrusy, w sercu ogromną dawkę nowego hedione high-CIS z rozmarynem, persymoną i zwykłymi wodnymi graczami. Baza jest prostym szyprem z paczulą, mchem dębowym i labdanum, które są naprawdę niskie, więc nuty cedrowe Iso E Super i czyste białe piżmo mogą mówić więcej. To arcydzieło masowego wzornictwa jest świeże, pozostaje świeże i utrzymuje się przez dobre 6 do 8 godzin, w zależności od zastosowania i rodzaju skóry. Najlepsze na wysokie temperatury, ale często staje się całorocznym znakiem firmowym dla facetów, którzy się w nim zakochali.
Acqua di Gio pour Homme Giorgio Armani
Pseudo znawcy z galaktycznymi mózgami, którym wydaje się, że pozjadali wszystkie rozumy, komentują, jak to się teraz rozgrywa i jak przestarzale ta kreacja pachnie. Wystarczy spojrzeć na datę premiery, a potem zabierać głos, jednocześnie oblewając się kopią siódmej generacji drugiego klona tego aromatu wydanego przez niszowy dom za 3-krotność ceny, ponieważ został wypuszczony w 2020 roku czy jakoś tak. Pomijając hipokrytów i wywołane presją rówieśników szaleństwo myślenia grupowego, trzeba powiedzieć coś o tym, jak wszechobecne stały się te produkty z czasem. Pozwala mi to wrócić na początek artykułu, gdzie wspomniałem, jak Acqua di Gio Giorgio Armani skorzystało na fakcie, że późno rozkwitło. Widzisz, ta kompozycja tak naprawdę nie zaczęła stawać się wszechobecną i masową, aż do mniej więcej 2002 2007 roku, bo w tamtym czasie istniało mnóstwo konkurujących ze sobą sportowych perfum wodnych, takich jak Polo Sport Ralpha Laurena czy Aqva pour Homme od Bvlgari, a ten ostatni również skomponował Cavallier-Belletrud. Gdybym miał zgadywać dlaczego po pięciu czy sześciu latach dystrybucja w końcu otworzyła się w domach towarowych średniej klasy w Stanach Zjednoczonych, a także w Europie Zachodniej, to dzięki temu, że sklepy przy głównych ulicach handlowych są nadal popularne. Każdy mógł wpaść do lokalnej drogerii i kupić butelkę, zamiast odwiedzać firmowy butik. Poza tym oczywiście nie możemy zapomnieć o tych wszystkich sklepach Armani Exchange, które do tego czasu pojawiały się w coraz większej liczbie centrów handlowych na całym świecie. Nagle ludzie nie musieli zadowalać się flakonem Curve z lokalnego dużego pudełka, mogli mieć Armani Acqua di Gio pour Homme po latach oglądania reklam w telewizji. Połącz to z drugim wiatrem, który powiał w żagle gatunku wodnego w 2000 roku, i zobaczysz, że narodziła się gwiazda. Możesz nienawidzić Acqua di Gio, jeśli chcesz, ale ja tego nie zrobię. Dla mnie to dobra ponadczasowa kreacja, która przetrwała lata i dalej może uwodzić.

Dodaj komentarz